Arta de a-i prosti pe proști

Sună urât, brut și suburban (știu) dar abordând acest subiect, mesajele transmise soft nu au niciun ecou. Uite, am să încerc și ceva soft. Oamenii, aceste creaturi inteligente au dobândit, pe langă altele, de-a lungul timpului capacitatea de a manipula oamenii mai slabi decât ei. Gurile rele spun că este ceva nativ. Mie îmi place să cred că acestă calitate o ai sau nu o ai, pur și simplu. Baieții deștepți niciodată nu își fac probleme că în jurul lor roiesc băieți mai slab pregătiți. Niciodată. Și îți spun și de ce.

Ei se bucura, pentru ca vad in asta un potential castig. Se pot detasa fara nicio problema de elementul personal, functionand la capacitate maxima elementul ecomonic. Baietii mai slab pregatiti reprezinta genul de oameni care pun botul (iar am limbaj suburban) foarte repede la orice tampenie imbracata frumos. Genul de oameni care au impresia ca domnul Dan poate fi salvarea Romaniei. A fost primul exemplu care mi-a venit in minte, nu este o chestiune personala, evident. Important este sa identifici publicul tinta si sa stii ce mesaj sa le transmiti. Nu are importanta ca ei nu au inca o placere sau o nevoie in ceea ce tu transmiti. Le-o vei crea tu, ca baiat destept.

Se gandea cineva vreodata ca vom cheltui sume insemnate pe apa? Nu numai ca a devenit o cheltuala absolut fireasca, dar daca ramai fara apa plata si ti-e sete, ajungi sa-ti tragi blugii peste pijama si sa o iei la fuga pe scari cu destinatia non-stop. Trebuie sa cumperi apa! Baietii destepti au reusit sa ne agate cumva. Apa ca apa, dar crema din bale de melc mi se pare si acum, dupa atata timp, o reala potentiala placere fara de care nu as putea functiona zilnic. Glumeam! Nu am ceva impotriva celor care folosesc asa ceva, eu vorbesc doar despre produs. Dar de ce te-ai da cu bale de melc pe zeci sau sute de lei? Eu inca nu am inteles, dar asta nu inseamna ca baietii destepti nu si-au facut treaba.

Sa intru in discutia cu telefoanele mobile? Sa te intreb de ce iti ia o companie producatoare de telefonie mobila 1000 ron in plus in conditiile in care produsele similare de pe piata sunt la fel sau mai bune? Cred ca nu are sens. Baietii destepti isi fac treaba intr-un ritm sustinut intr-o crestere exponentiala. Schimbam telefoane, televizoare, masini de spalat, frigidere, aparate foto sau de aer conditionat intr-un ritm mega-alert. De ce? Pentru ca astea sunt acum la moda, ar zice Grigore. Dar ce-au alea mai vechi? De principiu nu au nimic defect, dar pur si simplu le schimbam. Consum redus, culori de cincisutedoisprezecemilioanesaptesutesaizecisipatrudemiidouasutenouazecisipatru de ori mai vii, capacitate de x (ce este mai simplu) ori mai mare, radiatii mai putin puternice. Ar mai fi rotatii de cel putin patru ori mai rapide si capacitate de racire pe baza de apa (ca sa vezi!).

Pare destul de simplu. Ca baiat destept,  important este sa stii ca exista baieti mai slab pregatiti. Este o piata intr-o expansiune continua. Imediat cum ai primele semnale arunci ceva pe piata care vinde foarte bine, un nimic, orice-ti vine prima oara in minte. Daca ai o echipa buna in spate vei fi capabil sa ii determini pe oameni sa-ti cumpere sapunul-pieptane-periuta de dinti. Poate nu au nevoie de asa ceva, dar asta nu este deloc important, nu? Important este sa stii cum ii poti determina sa creada ca au nevoie de el, nu? Cam asta fac baietii destepti, in opinia mea. Ei pot fi indentificati cam in orice domeniu. Ceva mai greu de exploatat sunt pietele baietilor destepti. Dar in ultima vreme oamenii ne-au demonstrat ca exista conceptul mai mult/putin destept. Ti-am spus de ce nu murim pe 21 decembrie 2012?

Morala: Când apare un om deștept pe lume, poți să-l recunoști după faptul că toți proștii îl urăsc.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
decembrie 12, 2012

Etichete: , , ,
  • Pai da, atata timp cat un astfel de domn Dan exista in politica, de ce sa nu fie el salvarea noastra? De ce noi am permis ca un domn Dan sa ajunga acolo, este un alt subiect de discutie. Si raspunsul este unul simplu si unic: pentru ca exista o cerere pentru un astfel de „produs”. La fel e si cu apa, poate doar o noua forma de a mai cheltuii niste bani din creditul acela pe care nu ni-l putem permite. Ei si ce daca vrem un frigider nou atunci cand nici nu am terminat de achitat ratele la cel vechi…este un spirit de turma care predomina in toate aspectele vietii noastre. Un mic exemplu: cunosti pe cineva care sa nu vorbeasca despre 21.12.2012?

    • Vezi tu, in domeniile in care exista cerere, hai sa spunem ca nu esteo smecherie atat de mare. Smecheria si mai mare, din punctul meu de vedere este capacitatea de a crea cerere din nimic. Si in ultima vreme se poarta. Armate de oameni de marketing sunt platiti pentru asta :)

      Domnul Dan este un personaj amuzant, cel putin pentru mine si pentru apropiatii mei. Am trecut de la sentimentul de tristete, in ceea ce-l priveste, la sentimente mai bune, sunt vesel cand mai aflu cate ceva despre el :)

    • La mine a fost invers. Am trecut de la amuzament la tristete atunci cand am vazut de punctaj a obtinut partidul poporului… tristete fata de neuronul celor care il voteaza. Si numarul lor este in crestete. Doar neuronul individual ce il poseda fiecare dintre ei, se simte tare singur… Don’t get me started on this subject pentru ca am sa spun ca ne meritam soarta cu varf si indesat si asta ar insemna sa fiu neiertatoare :D

    • Tu sa nu cumva sa crezi ca eu nu impartasesc exact ideea ta, dar experienta m-a invatat ca e mai bine sa treci peste razand decat sa te enervezi fara niciun efect. Oricat ne-am dori si eu si tu, nu avem cum sa-i educam. Sunt prea multi. Desi ca noi mai sunt. Ca ei insa sunt foarte multi.

      E mai bine sa te distrezi si sa nu ai asteptari, decat sa ai asteptari si sa pierzi distractia :)

  • Te pune pe gânduri?

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.