Brânza şi ursul Panda

În străinătate, creatorii de publicitate au idei bune, au bani mulţi pe mână, au toate condiţiile să realizeze reclame tari. Nu ştiu cât de importante sunt elementele enunţate mai sus, dar cel mai important este faptul că au libertate. In România libertatea exprimată prin conceperea spoturilor publicitare tinde la zero. Se lucrează intens la acest aspect, dar mai avem mult de muncă. Astăzi vreau să vă arăt nişte spoturi tari, toate la acelaşi produs: brânza Panda. Afară se fac reclame tari şi la brânză, nu numai la telefoane mobile, maşini sau pastile. V-am pregătit cinci spoturi publicitare pe care le analizăm ulterior împreună.

Inainte de toate trebuie sa spun ca mesajul este genial transpus in imagini. never say no to Panda – Niciodata sa nu refuzi Panda. Toate spoturile graviteaza in jurul acestui mesaj foarte bine gandit. Toate spoturile, pe langa faptul ca imbina perfect putina violenta cu putina modernitate tinereasca, sunt scurte. Este poate ceea ce romanii nu au inteles niciodata. Un spot publicitar trebuie sa fie „catchy” si sa fie scurt. Nu-mi vine in minte decat reclama Petrom, care cred ca dureaza peste trei minute. Este ca un film de scurt metraj. Reclama este buna, este bine realizata, efecte vizuale tari, mesaj puternic, dar este exagerat de lunga. Cele cinci spoturi Panda, insumeaza 166 de secunde, asta inseamna o medie de 33 de secunde pe spot. Un timp foarte bun, din punctul meu de vedere.

Un alt element interesant este reprezentat de faptul ca publicul tinta a fost impartit pe spoturi diferite. Nu asa cum se face la noi, zece spoturi, aceeasi firma, aceleasi glume, acelasi public tinta si asa mai departe. Nu, ei au gandit campania sensibilizand treptat, cam toate categoriile de mancatori de branza sau de comencianti.

Stiu, ursul Panda este dubios si te tripeaza destul de repede. Nu cred ca mai este cazul sa va recomand voie buna inainte de a va uita la reclamele astea. Se presupune ca deja suntem intelesi! Mie al treilea spot mi se pare cel mai reusit, din multe puncte de vedere. Va las sa le savurati si imi spuneti dupa cum vi se pare campania si care v-a placut voua cel mai mult. Si nu uitati…

Morala: Pentru o viaţă sănătoasă consumaţi pasăre şi brânză!

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
ianuarie 11, 2012

Etichete: , , ,
  • hahah :)) Dubios e putin spus (si in cazul ursului Panda si in cazul Fits). Imi place al patrulea spot, cel din supermarket/magazin. E extrem de sec si funny :)) Al doilea in schimb imi da fiori, e chiar creepy.

    Ideea in sine e buna. Mesajul e acelasi pe care toate reclamele ni-l baga ,,subtil” pe gat. Ei au decis sa spuna direct, pe fata, care e scopul: sa nu spunem NU produsului. Si se pare ca sinceritatea prinde bine :)

  • Te pune pe gânduri?

    Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.