ProTV şi Romtelecom. Cine câştigă?

Începând cu data de 3 Ianuarie 2013 canalele PRO TV S.A. nu vor mai fi recepţionate de abonaţii Romtelecom / Dolce (sursa). În mare, entităţie nu prea s-au înţeles la bani. Pro TV a cerut, pe bună dreptate zic eu, o sumă suficient de mare încât să exprime valoarea corespunzătoare recordurilor de rating înregistrate în mod constant în ultima vreme. Romtelecom se luptă din greu cu marii jucători de pe piaţa furnizorilor de televiziune  digitală şi probabil în iureşul săbiilor au uitat că aproape jumătate din abonaţii săi se uită la Pro TV şi un sfert la Acasă TV/Sport.Ro/ProCinema. Uitând asta, lupta este ca şi pierdută. Cine câştigă?

Castiga UPC Romania din punctul meu de vedere. In timp ce RDS/RCS incearca sa-si impuna propriile canale prin scoaterea din grila de baza a unor posturi precum Discovery Channel, UPC Romania nu numai ca le include, dar adauga si cateva in plus. Iata ce inseamna sa fie Zeita Fortuna cu tine. Pentru ca practic UPC Romania nu a facut nimic pentru a iesi in fata, dar stie sa profite de situatia mega-norocoasa in care se afla acum. Minunile exista, iar acesta pare a fi cel mai frumos cadou primit de UPC de la Mos Craciun. Piata inlatura competitorii fara ca tu sa misti un deget. Cine nu si-ar dori sa primeasca o asa mana de ajutor?

Revenind la disputa dintre ProTV si Romtelecom, nu am cum sa nu remarc un alt aspect cel putin interesant. Loredana apare intr-un spot care face furori in ultima vreme: spotul publicitar menit sa promoveze serviciile Romtelecom/Dolce. Mie mi se pare cel putin dubios ca ProTV-ul sa dea pe post un spot care indeamna oamenii sa cumpere un serviciu de televiziune ce nu include in grila chiar postul ProTV. Ironic, nu? Sa promovezi un serviciu care nu te include mi se pare cel putin bizar. Dar contractul este contract si trebuie sa fie respectat, nu?

Cine castiga? Nu castiga nimeni din punctul meu de vedere. Romtelecom se afla in situatia ingrata de a priva abonatii de cel mai urmarit post din Romania. Iar intrebarea care se pune este: cati clienti va atrage Romtelecom in conditiile in care care oferta lor este incompleta? Cine este dispus sa plateasca pretul intreg pe o jumatate de ciocolata? Nimeni, din punctul meu de vedere. Pe de alta parte si ProTV-ul pierde. Neregasindu-se pe TV-urile romanilor abonati la Dolce, scade rating-ul. Populatia potential creatoare de rating ProTV se muta la OTV, sa zicem. Este un joc te tip pierdere-pierdere.

Morala: Nimic nu se pierde, totul se transformă.

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail
decembrie 28, 2012

Etichete: , , , ,
  • Perfect adevarat.
    Nu intamplator, inca din a doua zi de Craciun, aici (in orasul unde este si caminul lui V.) suna telefoanele intr-o veselie: buna ziua, sunt cutarescu, de la UPC…

  • Doamne, cum n-am nici o treaba eu cu astea :))
    Mi se pare interesanta situatia, ce-i drept. De pierdut pierd cei care sunt deja abonati si isi pierd pe nepusa-masa accesul la postul preferat de televiziune :)

  • Nene, tu ai dreptate in ceea ce priveste faptul ca ambele firme, dar si abonatii beneficiari pierd, dar pana la urma astia ultimii cu ce sunt de vina in conditiile in care au negociat pe cel putin 2 ani cu Romtelecom la un anumit pret?
    Eu sunt doar beneficiar si nu ma intereseaza porcariile lor de la PROTV cu faptul ca investesc „masiv”. Daca e o firma care se respecta asa e normal.
    Pe de alta parte nu tin nici partea RTC, dar totusi eu am un contract cu ei care vreau sa fie respectat.
    In final, dupa parerea mea porcii sunt cacatii aia de la ProTv.

  • Tot anonimul cu porcii si cacatii sunt:
    Daca toate posturile de tv ar tine la pret si ar face mariri de pret cu „sume suficient de mari încât să exprime valoarea corespunzătoare”, atunci nimeni din lume, inclusiv Romania, nu ar mai dori sa aiba tv.
    Poate doar bossii… Becali… mai ales Base si alte vaci, porci si cacati…

    • Si tu ai dreptate, insa asa cum judeci tu situatia, vina este la Romtelecom, in ceea ce te priveste. Pentru ca tu ai incheiat cu ei un contract, iar ei se angajeaza sa-ti ofere pachetul ce cuprinde x posturi. pe tine nu ar trebui sa te intereseze ce face Romtelecomul cu Protv-ul.
      Tu esti privat de un bun pentru care ai platit. si banii nu i-ai dat protv-ului, i-ai dat Romtelecomului, nu? Eu daca-ti iau tie banii in avans pe 30 de ciocolate nu am cum sa-ti dau doar 25. avem un contract. eu asa gandesc.

  • Te pune pe gânduri?