Cum să nu practici preţul barat

Preţul barat reprezintă o tehnică de marketing prin care se promovează vânzările. Reducerea de preţ este semnalată printr-o comparaţie între preţul obişnuit (cel barat) şi cel promoţional. Cu cât reducerea este mai mare, cu atât mai mare este succesul pe care-l înregistrează o astfel de campanie. Este o metodă simplă, prin care clientul are posibilitatea să afle valoarea exactă a reducerii, în lei. Sau în bani, după caz.

În urmă cu câteva luni bune, remarcam faptul că hipermarketul Cora se mişcă foarte bine în online şi pe reţelele de socializare. Dezamăgirea vine din magazin. Cora practică intens preţul barat. De cele mai multe ori reducerile sunt consistente. În ultima vreme însă am impresia că se joacă prea mult cu tehnica asta. Începe să pară bătaie de joc. Ataşez câteva poze, cu precizarea că produsele  din fotografii nu sunt singurele care se vând la preţurile reduse în maniera aceasta. Reducere semnificativă de 9 bani. Adică a unsprezecea parte dintr-un leu.

Morala: Nu toate reducerile sunt cu adevărat reduceri.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
august 1, 2013

Etichete: , , , ,
  • Treaba asta cu reducerile este in majoritatea cazurilor, stai sa caut un termen stiintific, VRAJEALA! Intr-un magazin de pantofi, erau niste cizme de dama la pretul de 150 de lei. La reducere, aceleasi cizme aveau un pret de 260 de lei(taiat) reduse la 170 de lei…. :D

    • Si eu am vazut situatii similare.
      Aseara, tot in Cora am mai vazut ceva megatare: Un spray odorizant pentru camera era 11.9 lei. Doua sprayuri erau, la oferta, 28.9 lei. Aceeasi marca, acelasi volum in spray.

      Matematica mea nu a legat nimic. Imi pare rau ca nu m-am gandit sa fotografiez si sprayurile. Am insa martori :)

    • Sigur, daca vei cumpara 100 de perechi de casti, vei castiga 9 lei, iata :)
      Secretul este sa cumperi mult :)

  • Afișarea prețului vechi, lângă cel nou, este obligatorie din punct de vedere legal. Eu așa știam. Apoi, de acord cu tine, a reducere un preț doar pentru impact (dupa ce cel inițial a fost umflat artificial), e un obicei urât.
    Reducerile… astea au numeroase surse: au nevoie sa lichideze stocul pentru ca au cumparat o tonă și nu vor să stea cu el la raft timp de un an, și în cazuri de acest fel asumi o pierdere, sau poate ai primit un discount de la furnizor, ca să crească vânzările produsului, și doar nu îl bagă compania în profit, ci în preț, că pentru asta a fost dat. Nu mai credeți tot timpul ca e păcăleală primul preț. Păcăleală este să trăim simțindu-ne păcăliți când nu este cazul.
    Iar greșelile… come on, și eu râd de ele, și mie mi se pare aiurea… dar voi ați greșit niciodata cu nimic? Nu ați vărsat cafeaua pe jos, nu v-ați lovit de nimeni pe stradă, în timp ce alergați grăbiți și cu gândul în altă parte? Nu ați greșit niciodată la serviciu? Niciodată? Și oamenii ăia care introduc prețurile, sau baga o bifă de scădere de preț, ăia credeți că sunt zei? Sunt oameni și ei, care gestionează mii de produse, or avea și ei probleme și clipe de rătăcire… Serios… Una e să râdem, să glumim de ceea ce au făcut, cu totul alta să sărim că ar fi vrut să ne păcălească.
    Relaxați-vă și zâmbiți când vedeți de-astea. Atât. Restul e energie pierdută :)

    • Iustina, ia-o usor. Nu despre faptul ca a fost umflat artificial pretul initial vorbeam, ci despre imensa risipa de hartie pentru a promova un pret redus cu 0,09 lei, adica 9 bani.

      Sigur nu ai citit cu atentie ceea ce am semnalat eu prin text si mai ales prin fotografii. Citindu-ti comentariul, chiar trebuie sa-ti recomand ca pe viitor sa citesti cu atentie textul daca vrei sa comentezi pertinent :) Nimeni nu s-a simtit pacalit. Nu am nicio problema cu nimeni. Doar ca imi place sa cred ca ma pot exprima liber.

      Toata lumea a gresit si greseste, dar, asa cum am spus, greseala in cauza aduce a bataie de joc. Este o parere personala. Atat :)

  • Ok, nu de citit mai atent trebuie sa ma apuc, ci de citit printre randuri. Ca partea cu risipa de hartie eu nu o prinsesem din zbor :). Si sigur ca trebuie sa putem sa ne exprimam liber, au fost suficienti ani cu limitari.
    Zic doar sa fiti ceva mai blanzi, ca aici arata a eroare umana, sau a corectie facuta de sefu’ la ceva timp dupa ce s-au trimis la magazine listele de preturi. Din pacate, exista multa munca facuta la cooperativa munca’n zadar… si asta peste tot, la stat, la firme mici, la firme mari. Pana cand cel care le executa automat nu mai nicio motivatie sa se ridice si sa zica stop joc…

    • Ai dreptate.
      O spun doar din experienta traita in magazin: daca era eroare, castile erau singurele produse vandute in maniera asta. Dar nu erau. Am gasit multe alte produse vandute cu aceeasi reducere de 9 bani. Ceea ce inseamna ca este o strategie, literalmente. Adica nu un accident :)

      Sa fie la ei. Eu doar am semnalat un lucru pe care eu il gasesc anormal :)

  • Sa fiu sincer, mai bine o reducere de 20 de bani decat una din variantele:
    -pret piperat serios si redus doar de ochii lumii
    -„reduceri pe dos” facute de niste baieti destepti – pret vechi: 3 lei, pret redus: 3.2 lei
    L-)

    • Aveau si pret redus la sprayurile de camera. un spray 11 lei, doua sprayuri, la oferta, 28 de lei :)

  • Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *