În mod firesc, atunci când faci un cadou cuiva, îți manifești prietenia sau apropierea față de persoana în cauză. Spun în mod firesc pentru că lucrurile nu stau mereu așa. Cadoul a devenit încet-încet monedă de schimb pe ruta bărbat – femeie, eliminând astfel manifestarea afecțiunii sau prezența căldurii față de cineva. Și dacă nu e monedă de schimb este obligație. Am reușit să schimbăm sensul cadoului suficient de mult încât ți se cer explicații chiar și atunci când faci un cadou pur și simplu pentru că așa simți. Oamenii devin de multe ori suspicioși atunci când primesc un dar. Își pun întrebări cu privire la motiv; construiesc șcenarii sumbre în care cel care dăruiește se transformă în omul negru care vrea ceva în schimb și așa mai departe.

La fel cum se întâmplă și în cazul dăruirii florilor, societatea ne-a dresat repede și bine: femeile sunt beneficiare, bărbații sunt ofertanți, la naiba cu egalitatea între sexe! Lucrurile au mers atât de departe încât majoritatea marilor magazine targetează doar publicul feminin, mizând pe faptul că femeile moderne reprezintă factorul decizional în orice familie, nu-i așa? Majoritatea panourilor publicitare din mall-uri sunt cu și pentru femei. Bannerele din online sunt cu și pentru femei. Majoritatea spoturilor publicitare sunt cu și pentru femei.  Foarte puține campanii se mai adresează bărbaților, iar atunci când se întâmplă, mesajul adresat publicului masculin suna cam așa: fă-i cadoul perfect iubitei tale.

Dar bărbații ce au? De ce nu cadouri pentru bărbați? Este adevărat că femeile au poate mai multe nevoi decât bărbații. Este adevărat că orice femeie care se respectă trebuie să dețină haine capabile să umple cel puțin două șifoniere; pantofi care pot ține pasul cromatic și stilistic impus de cele două șifoniere; genți care se asortează perfect cu pantofii; eșarfe de toate culorile, materialele, texturile, formele, care să dea un plus valoare oricărei ținute și parfumuri care să scalde-n arome amețitoare toate eșarfele. La fel de reală este însă și nevoia bărbaților de a se imbrăca, încălța, parfuma. Și ei au nevoi, că și ei sunt oameni. Și ei iubesc brichetele Zippo șic. Și ei se dau în vânt după cele mai sofisticate truse cu accesorii pentru vin sau chiar după vinuri, ce să vezi! Și ei poartă ceasuri pentru că timpul există pentru toată lumea.

Sigur, nevoile bărbaților sunt puține și insignifiante, comparate cu cele ale femeilor. Accept și semnez. În plus, aud tot mai des că bărbaților nici nu le-ar sta bine aranjați. Știi tu, ei trebuie să fie naturali. Adică păroși, burtoși, să miroasă a bărbat, cum ar veni. Femeile în schimb, trebuie să se aranjeze pentru a seduce acești bărbați nearanjați și puțin mai frumoși decât Dracul. Și-acum mă întreb, oare câte femei se dichisesc pentru a seduce un bărbat neîngrijit?

 Modul în care dăruiești valorează mai mult decât darul însuși.