La sfârşitul lunii aprilie cardul meu de debit BCR Visa Electron a expirat – aveam cont BCR. Ieri am reuşit să ajung la sucursala emitentă pentru a-mi ridica noul card, emis automat în urma exipirării celuilalt. La BCR, ca la orice bancă respectabilă, totul este transparent. Aşteptând un sfert de oră ca doamnele de la carduri să termine discuţia legată de două dintre colegele dumnealor, am aflat foarte multe lucruri legate acestea. Aş putea să le şi numesc, dar nu aceasta este esenţa problemei. Problema a apărut după ce am fost invitat să iau loc.
Uimitor de rapid, noul meu card a fost găsit; hârtiile pe care trebuia să semnez mi s-au înmânat în cel mult două minute; mi s-a oferit pix, mi s-au indicat locurile în care să semnez, totul a mers ca pe roate. Până la un anumit punct. Punct în care am realizat că hârtia pe care trebuia să semnez mă informa că am ridicat un alt card faţă de cel pe care îl aveam în mână. Surprins, am semnalat această mică problemă angajatei. După minute bune de frământări, distinsa doamnă a mai aruncat un plic pe masă. Cu numele meu pe el, evident. Era noul meu cont BCR.
Mai aveţi unul mi-a aruncat dumneaei acuzativ. Ca şi cum aş fi tăinut asta doar pentru a o pune pe picior greşit. În realitate însă, ştiam că este imposibil. Dar, la BCR, inposibilul poate deveni posibil, iată. Aveam în mână două carduri diferite, ambele pe numele meu. Unul emis în urma expirării vechiului card, iar celălalt emis doar pentru că sunt smecher şi port adidaşi albi. Şi tot pentru că sunt şmecher, cardul clandestin are şi nu ştiu ce pachet de servicii ataşat, pachet comisionat cu 12,5 LEI pe lună. Doar pentru că îmi permit, nu-i aşa? sunt client cu cont BCR – sau conturi.
Nedorind acest card despre care nimeni nu ştia de ce a fost emis, am solicitat blocarea lui şi lichidarea contului nou deschis. Manifestându-mi dorinţa de a rămâne doar cu cel emis în urma expirării. Nu se poate anula pentru că trebuie să îl activăm mai întâi. Iar dacă îl activăm, plătiţi comisioanele mi-a şoptit complice angajata din sucursala. Tot dumneaei m-a informat cu privire la faptul că sistemul nu are un buton pe care să apese în cazul în care clientul nu doreşte noul card. Am sunat la numărul de pe spatele cardului şi m-am lămurit – nu mai vreau cont BCR.
M-am lămurit că nu trebuie să mai sun în viaţa mea acolo. Am vorbit cu domnişoara Andreea. Care domnişoară era fie supărată pe mine, fie pe ciuperci. Informaţiile pe care le primeam la telefon se băteau cap în cap cu cele primite din sucursală. Într-un final am înmânat telefonul angajatei din sucursală şi le-am lăsat să se certe. S-au certat frumos pe minutele mele naţionale, dar a meritat. După ce au incheiat conversaţia am fost fericit să aflu că problema mea are o soluţie: n-avem ce să facem, reveniţi săptămâna viitoare!
Am venit eu cu o soluţie la care m-am gândit în timp ce distinsele doamne se certau: vreau să-mi inchideţi ambele carduri şi să lichidăm ambele conturi. Însă nu se poate. Pentru că sistemul, pentru că butonu, pentru că situaţia mea, pentru că semnătura, pentru că trebuie să revin săptămâna viitoare.
Morala: La bancă se întâmplă lucruri ciudate.
Eseurile pot fi ascultate și pe Youtube. Abonează-te la canalul IanCunoaștere!
Share
:))) excelent. u’re getting better..
Am crezut ca numai mie mi se pare nasoala banca asta. Eu nu am card la ei, dar are sotul si am ramas stupefiata cand mi-a spus ca a platit cativa lei comision sa retraga bani la ghiseu, ca nu ii ajunsese cardul inca. M-am uitat acum si am vazut ca au comisioane de minim 8 lei la retragerea de la ghiseu. Absurd, pana acum, la cele trei banci la care am avut card nu mi s-a intamplat asta. Bine, multe sunt ciudate. De exemplu faptul ca firma unde lucreaza el s-a hotarat brusc acum ceva vreme sa vireze avansul pe carduri, iar lichidarea sa le-o dea in mana, la casieria firmei. Plus ca nu au putut alege la ce banca sa aiba cardul, ci a trebuit sa accepte una din cele doua impuse. Eu i-am zis sa o aleaga pe cealalta, dar el nu a vrut, pentru ca avea deja contul la ei si expirase cardul de vreo doi ani. O alta experienta, a mea de data asta, cu BCR-ul, mi-a produs alta uimire. De obicei platesc factura la lumina la CEC. M-am dus insa atunci la BCR ca era mai aproape. Si am fost intrebata daca am cont la ei, daca am buletin sa ma treaca in sistem ca platesc factura aceea. Factura fiind pe numele proprietarei, nu aveam cum sa o platesc prin aceasta metoda,chiar daca ii dadeam buletinul. Am putut-o plati insa la masinaria lor pentru plati electronice. Dar altadata nu am mai repetat experienta. Am mers tot la CEC unde nu m-a intrebat nimeni nici daca sunt client al bancii, nici daca sunt titularul facturii. Acuma nu ca astia n-ar avea hibe sau nu ti-ar provoca neplaceri. Nu cred ca am gasit banca perfecta. Exista oare asa ceva?
Una din cele două este o varianta buna. Altora nu li se ofera şansa să aleagă :)
Am atâtea lucruri să-ţi povestesc despre această bancă…dar nu este cazul. Aveam impresia că lucrurile încep să meargă, însă nu pot să am o părere bună după ce păţesc aşa ceva. Nu pot.
Erau de bine sau de rau cele ce voiai sa mi le povestesti? :)))
Te las pe tine să ghiceşti :)
Am lucrat mai bine de doi ani pentru această bancă şi nu ar fi corect să povestesc ce se întâmplă acolo. Nici de bine, nici de rău. Eu vreau să judec strict prin prisma celor întâmplate ieri. Atât :)
Numai in Romania se intampla asa ceva ! Guess why ? Fiindca we are romanian and we are very stupid !!!
Buna asta!!! :)))))
buna…dar era sa-mi bubuie capul in banca :)
Nici vecinii de la BRD nu sunt departe…nu stiu cum o fi prin afara cu bancile insa la noi situatia e aiurea rau. Am stat 2 saptamani sa inchid o asigurare de sanatate pe care nici macar n-o dorisem la deschiderea unui cont..
Sunt convins ca nici acolo nu sta pe roze treaba. Dar cu BRD-ul n-am avut contact pana acum. Am avut in schimb cu BCR-ul si cu ING-ul.
Sunt si client Millennium Bank dar pana acum experienta a fost pozitiva. Sunt multumit :)
Este exact ce am patit si eu.Cardul meu ,”Maestro”,a expirat la 30.06.Disciplinata, cum sunt,la inceputul lunii iunie m-am dus la sediul bancii pentru a cere informatii….urmeaza in luna iulie sa merg in concediu si evident am nevoie de bani.Cica serviciile bancii s-au modernizat si la intrare te asteapta un automat cu numere de ordine….trebuie sa alegi tu cui trebuie sa te adresezi.Aleg,desigur,seviciul carduri si primesc un numar…..Astept cu ochii pe un monitor sa apara numarul si ghiseul la care sunt asteptat,dar in dreptul meu apare un angajat ,imi ia numarul ,il arunca la cos,imi ia el un alt numar de ordine si-mi spune sa astept.Vazand ca sunt surprinsa de gestul lui imi spune ca ghiseul la care am luat bon este prea ocupat(adevarat erau 3 birouri si doar un functionar)si ma dirijeaza spre alt oficiant…..Astept aproximativ 30 de minute,ajung la rand si mi se spune ca trebuie sa vin dupa data de 21…evident dupa ce mi-a scanat de cateva ori cartea de identitate intr-un program greoi si forte incet.Am revenit la banca in 23,acelas ritual…..raspunsul ne pare rau dar cardul dvs. nu a venit…….,.Revin pe 30…….aceiasi situatie…probleme la Bucuresti cu producatorul de carduri.M-am inarmat cu rabdare si am asteptat pana pe 5 iulie si am sunat centrala din Bucuresti mi se raspunde de doua ori ca nu banca este raspunzatoare de situatie ci producatorul de carduri si sa stept un SMS,o sa ma anunte cand cardul a sosirt.Am incercat sa accesez un formular de sesizari,nu am putut,dar am folosit un alt formular pe care l-am putut deschide si amscris ce scriu si acum….Astazi e 12 iulie,nu am primit niciun raspuns niciun SMS,nicun card….Am nevoie de bani si daca merg sa-i scot de la banca o sa platesc comnision suplimentar…..daca astea sunt servicii de calitate si eu sunt savant…….