Cadouri. Când, cui și de ce?

În mod firesc, atunci când faci un cadou cuiva, îți manifești prietenia sau apropierea față de persoana în cauză. Spun în mod firesc pentru că lucrurile nu stau mereu așa. Cadoul a devenit încet-încet monedă de schimb pe ruta bărbat – femeie, eliminând astfel manifestarea afecțiunii sau prezența căldurii față de cineva. Și dacă nu e monedă de schimb este obligație. Am reușit să schimbăm sensul cadoului suficient de mult încât ți se cer explicații chiar și atunci când faci un cadou pur și simplu pentru că așa simți. Oamenii devin de multe ori suspicioși atunci când primesc un dar. Își pun întrebări cu privire la motiv; construiesc șcenarii sumbre în care cel care dăruiește se transformă în omul negru care vrea ceva în schimb și așa mai departe.

La fel cum se întâmplă și în cazul dăruirii florilor, societatea ne-a dresat repede și bine: femeile sunt beneficiare, bărbații sunt ofertanți, la naiba cu egalitatea între sexe! Lucrurile au mers atât de departe încât majoritatea marilor magazine targetează doar publicul feminin, mizând pe faptul că femeile moderne reprezintă factorul decizional în orice familie, nu-i așa? Majoritatea panourilor publicitare din mall-uri sunt cu și pentru femei. Bannerele din online sunt cu și pentru femei. Majoritatea spoturilor publicitare sunt cu și pentru femei.  Foarte puține campanii se mai adresează bărbaților, iar atunci când se întâmplă, mesajul adresat publicului masculin suna cam așa: fă-i cadoul perfect iubitei tale.

Dar bărbații ce au? De ce nu cadouri pentru bărbați? Este adevărat că femeile au poate mai multe nevoi decât bărbații. Este adevărat că orice femeie care se respectă trebuie să dețină haine capabile să umple cel puțin două șifoniere; pantofi care pot ține pasul cromatic și stilistic impus de cele două șifoniere; genți care se asortează perfect cu pantofii; eșarfe de toate culorile, materialele, texturile, formele, care să dea un plus valoare oricărei ținute și parfumuri care să scalde-n arome amețitoare toate eșarfele. La fel de reală este însă și nevoia bărbaților de a se imbrăca, încălța, parfuma. Și ei au nevoi, că și ei sunt oameni. Și ei iubesc brichetele Zippo șic. Și ei se dau în vânt după cele mai sofisticate truse cu accesorii pentru vin sau chiar după vinuri, ce să vezi! Și ei poartă ceasuri pentru că timpul există pentru toată lumea.

Sigur, nevoile bărbaților sunt puține și insignifiante, comparate cu cele ale femeilor. Accept și semnez. În plus, aud tot mai des că bărbaților nici nu le-ar sta bine aranjați. Știi tu, ei trebuie să fie naturali. Adică păroși, burtoși, să miroasă a bărbat, cum ar veni. Femeile în schimb, trebuie să se aranjeze pentru a seduce acești bărbați nearanjați și puțin mai frumoși decât Dracul. Și-acum mă întreb, oare câte femei se dichisesc pentru a seduce un bărbat neîngrijit?

 Modul în care dăruiești valorează mai mult decât darul însuși.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
august 7, 2014

Etichete: , , , , , , , ,
  • Asta se întâmplă fiindcă femeile sunt cele care trebuie răsfăţate şi tot ele sunt cele mai bune cliente. Cumpără în neştire, mai ales din capriciu şi lăcomie, nu din necesitate. Nu mai spun că shoppingul le relaxează, pe când pe bărbaţi îi enervează. Cu ceva vreme în urmă, am scris un material în care mă plângeam că mai toţi comercianţii vând produse pentr femei şi, eventual, copii, atunci când e vorba de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Ori, surpriză! Şi bărbaţii se îmbracă şi se încalţă…

    • Eu inteleg ca femeile trebuie rasfatate dar chiar sa-i scoatem pe barbati de tot din ecuatie? Ca bine zici. Si ei sunt oameni si ei au nevoi.

      Eu inca nu am inteles cum te poate relaxa o alergatura printre rafturi plus interactiunea constanta cu vanzaroare agasante, piperata cu aglomeratie. Nu inteleg shoppingul, dar viata m-a invatat sa-l accept :)

      Da, buna observatia cu produsele pentru copii. Si astea tot femeilor se adreseaza…
      Suntem niste exclusi :)

  • Corect…correct… correct… Dar lucrurile astea se stiu…inca din matriarhat…Si acum in societate femeile sunt pe o pozitie dominanta…si chiar si in cuplu…Ea decide…iar asazisul „cap al familiei” se inclina. Cum altfel? Femeia da viata…iar barbatul este copilul femeii…

    • Cristiaaaan, cum sa se incline? :)
      Mie imi place sa cred ca desi femeia are o pozitie dominanta, o are DOAR pentru ca barbatul a decis ca ea merita ceva mai multa libertate. Fie vorba intre noi, tot capul familiei este motorul, femeia este cel mult benzina.
      Eu sunt mai traditionalist si sper sa nu fi sunat misogin :)

  • Cu excepția unor aspecte ce țin de bio-fiziologia femeii, nu cred că femeile au mai multe nevoi decât bărbații, nu cu adevărat. E un stereotip și o construcție socială. Au alte nevoi, dar nu cred că mai multe, nu așa cum ne face societatea să credem în orice caz.
    Credința asta, cum că dacă ești femeie ai multe ,,nevoi” este încurajată, evident, căci creează consumatorul ideal. Femeile iau decizii motivate emoțional, mai impulsiv / intuitiv. Iar bărbații tind să își asume rolul de a mulțumi acest consumator emoțional :)

    Însă așa cum eu am nevoie să mă tund, așa ai și tu nevoie. Așa cum eu trebuie să mănânc, așa și tu. Așa cum eu trebuie să mă îmbrac, așa și tu, etc. Tot ce vine în plus, le consider pseudo-nevoi. Nu, chiar n-am nevoie de 20 de perechi diferite de pantofi! A, că am eu impresia că îmi sunt absolut necesare, pentru că social vorbind, cică dacă ești femeie ,,adevărată”, trebuie să îți asortezi (alt concept interesant) fiecare bucată de material din dulap cu alt papuc, asta e altceva. Dar în esență, n-am nevoie de ele. Sunt mofturi pe care le ai sau nu le ai.

    Din fericire, eu am scăpat de falsa impresie de nevoie a pantofilor și a genților în exces :)
    Mai merg la cumpărături cu prieteni și am observat o diferență imensă, cel puțin pe piața hainelor / încălțămintelor, la raionul de bărbați vs raionul de femei :)) Pentru femei găsești o grămadă de modele. Pentru bărbați, mai ales dacă vrei să iei ceva model în mod deosebit, cam greu. Cam foarte greu. Eventual te abonezi la un magazin, dacă ești norocos și l-ai găsit, și îl rogi pe vânzător să te sune când primește o anume marfă :))) True story :)

    • Este firesc sa nu gasim modele de adidasi pentru ca producatorii sunt orientati catre modele pentru femei. Dintr-un motiv simplu si calculabil. Barbatul cumpara cel mult doua perechi de incaltari pe an, femeia cumpara doua perechi pe anotimp. Si eu daca as produce incaltaminte sau haine le-as produce pentru femei. Barbatii sunt un fel de nisa :)

      Evident, avem nevoi similare pentru ca in definitiv suntem cu totii oameni. Fiziologic vorbin, chiar, barbatii au mai multe nevoi pentru ca ard mai mult, in speta mananca mai mult. Pseudo-nevoi, bun termen si real :)

  • Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *