Se spune că diferența dintre animale și oameni este gândul. Omul gândește, discerne. Gândul este ceva propriu omului. Nimeni nu poate fi deposedat de gândurile sale unice. Omul a fost constâns, a fost biciut, dar nimeni nu a inventat o maşinărie care să ii citească gândurile. Dacă nu le exprimi, nimeni nu are cum să le cunoască. Dar stai puţin că nu este aşa de simplu. Dacă nu le pot cunoaşte alţii, nu înseamnă că nu le pot influeţa.
Daca ma intorc la aceleasi vechi timpuri, aflu ca intotdeauna au existat oameni care vor neaparat ca alti oameni sa gandeasca exact la fel ca ei. Incepand cu crestinismul si terminand cu marketingul 3.0 sau mesajele publicitare subliminale. Istoria imi demonstreaza ca viata a fost o goana dupa convertirea gandurilor. Suna destul de pompos, dar nu vreau sa te pierzi in limbaj.
Nu cred ca are sens sa dezbatem religia, una dintre cele mai smechere metode de manipulare a gandurilor. Si o spun admirativ. Gandeste-te simplu, lasa religiile. Hai sa venim in prezent. Se fac filme, se fac emisiuni, se scriu sute de mii de carti, se concep milioane de reclame sau spoturi publicitare. Scopul, inainte de toate, este sa te determine sa gandesti intr-un anume fel. Calculul mi se pare simplu: Daca nu poti sa-i afli gandurile, determina-l sa gandeasca la fel ca tine.
Nu stiu cum esti tu, dar eu apreciez filmele capabile sa te rupa de realitate inca din primele cinci minute. Si la fel de capabile sa te transpuna in alta lume pe tot parcursul celor 120 de minute. Dar oare transpunerea asta nu inseamna manipularea gandurilor? Nu te gandi ca la ceva negativ, ca nu sunt motive. Secretul unul film foarte bun, din punctul meu de vedere, consta tocmai in capacitatea creatorului de a te transpune in alta lume. Evadarea din cotidian, cum spunea cineva.
Daca ne focusam atentia asupra cartilor, descoperim ca si aici lucrurile se desfasoara dupa acelasi tipar. Nimeni nu isi doreste sa citeasca o carte despre o lume normala. Nimeni nu vrea sa citeasca lucruri obisnuite. Cu asta se ocupa in fiecare zi. Oamenii vor sa iasa din cotidian, vor sa citeasca un roman capabil sa ii transpuna intr-o alta lume. Oamenii chiar isi doresc asta. Evident, fenomenul nu avea cum sa scape celor care se ocupa de publicitate. Ei asta fac in fiecare zi: inception cu produsul lor. Ai grija ca vin alegerile, tine-ti gandurile la loc sigur.
Morala: Gând la gând, dar până când?
Foarte bun articolul! :)
Ti-am luat gandurile? :)
M-ai pus pe ganduri… :)
Şi pe mine.:)
Cam la asta se rezuma viata in general. Intalnirea dintre cei care pun pe ganduri si cei pusi pe ganduri. Se face schimb de roluri in mod constant.
Cam la asta se rezuma viata in general. Intalnirea dintre cei care pun pe ganduri si cei pusi pe ganduri. Se face schimb de roluri in mod constant.
Foarte fain articolul.
Acum, dac-as putea gandi si eu, macar o data, sa vad cum e…
Poate se intampla in somn, dar nu ne-am gandit pana acum la asta :))